Här kan du läsa om våra aktuella leveransvillkor. Läs även våra fullständiga köpvillkor här. Vid frågor, kontakta vår kundtjänst
Vi skickar normalt ditt paket inom ett dygn efter det att du lagt din order hos oss. Undantag gäller för kampanjer, helger och röda dagar.
Vi levererar normalt ditt paket inom 2-4 dagar.
Det är på köparens ansvar att se till att den adress, epost och mobilnummer som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt. Medvetna Sverige AB tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.
Vi använder oss primärt av EarlyBird hemleverans för våra leveranser men även DHL och Schenker beroende på vad som passar din adress. Vi debiterar en fraktavgift på 69 kr för order under 499 kr. Om beställningen överskrider 499 bjuder vi på frakten.
DHL Paket (företag)
Från 79 kr debiteras i fraktavgift.
Vi levererar normalt inom 2-4 dagar. Det kan hända att leveranstiderna förlängs om oförutsedda förseningar uppstår längs vägen. Kontakta oss omgående om din vara dröjer så hjälper vi dig att undersöka varför leveransen dröjer.
Till vissa delar av Norrland samt Gotland levereras paketet med en eller ett par dagars
fördröjning, denna är inte alltid inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Vi kontaktar dig via mejl om leveransen från vårt lager blir försenad på grund av oförutsedda händelser.
Om en vara i din beställning är slut så meddelar vi dig genast via mejl och du kan välja att ta bort varan från din order eller att byta till en annan vara. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse inom 14 dagar går den i retur till oss. Vi kommer då att debitera dig 169 kr för vårt arbete med hantering av varorna och extra fraktavgifter.
Vid eventuell tvist hänvisar vi till den Europeiska Kommissionens online-plattform (ODR) för tvistlösning. Vid uppkomsten av en tvist hittas information gällande lösningar på ODR's hemsida: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV
Vid en eventuell tvist följer vi gällande lag 8.3 ARN & uppförandekoder.
Avgiften på 169 kr kan betalas här
Ditt paket skickas ut till dig igen. Väljer du att låta produkterna gå tillbaka till oss kommer vi att dra av 169 kr på din faktura.
SMS-avisering
Var noggrann när du anger ditt mobilnummer i kassan. Vi behöver korrekta uppgifter för att du ska kunna bli aviserad när ditt paket finns att hämta ut på ditt utlämningsställe.
Här kan du spåra paket som är skickade med DHL. Klicka på länken här.
Synlig skada: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Be ombudet göra det innan du hämtar ut paketet. Hämta inte ut ett skadat paket.
Dold skada: Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
DHL Skadeanmälan: https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/sa-har-forbereder-du-ett-krav.html
Om skadan upptäcks efter att varan packats upp och kan hänföras till ovarsam hantering av Medvetna Sverige AB ska skadan anmälas inom fyra (4) arbetsdagar. Kontakt då kundtjänst.
En vara som kund konstaterar är skadad vid leverans måste dokumenteras med foto ev film för att reklamation ska kunna göras. Foto eller film ska mejlas till [email protected].
En vara som är konstaterad stadad krediteras kund. Vi skickar ej ut ny vara.
Vi står för frakten när det gäller reklamationer.
Läs våra fullständiga köpvillkor här